RSS : Articles / Comments


ADO MULA...

6:38 AM, Posted by Yuswani Effendy bin Yusof, No Comment

salam alaik ..

dah lama tak mengupdatekan blog ini...
rutin hidup ku jadi kelam kabut sedikit sejak kakak n abg masuk sekolah ...itu yg jadi kemalasan utk mengadap kom...kom pon jarang dibuka kecuali malam tu pon sekejab jer utk cik abg cek surat khabar online...

kenapa aku kelam kabut yer...mesti heran org lain anak ramai boley handle ini kami baru 2 anak yg sekolah pasti...masuk sekolah pon kul 8 pagi...huhuhuuu...




-bgn pagi 2 rebina tu kul 7 pagi..tu pon angkut paksa masuk bilik air mandi sambil menangis.

-acara pujuk n bagi makan ..susah betul nak pujuk tambah kalau angin pus2 si abg ngah rase nak pegang rotan jer kerjanya tapi kena bersabo byk2..[saper yg dah biasa dgn aulia tau la gaya merajuknya...huhuhuu]

-aysar plok turut serta bgn...kalut kena siapkan dia sekali...bgn tido mesti melalak kalu tgk ummi tak ader kat sebelah ..dah ler tak makan dipujuk..adoi la tension betul coz kita nak cepat nak kena pi sekolah..

-kul 7.40 baba anto ku n 2 ketul rebina tu ke sekolah..oooppp lupa ..ku jadi pembantu kat sekolah pasti utk sementara..sian diorg tak cukup guru..

-kul 12 balik terus gerak kat dapur,sib baik mak mertua dah kuarkan lauk2 yg nak dimasak..ku cuma campak kat lam periuk jer..kena siap seblm kul 1.30 tghari coz ayah mertua ku balik dr kerja mau makan itu nasi laaaaaaa...kul 2 baru leh rehat...rehat bersama si aysar yg kempunan tak nampak umminya seharian..kerjanya nak duduk berkepit dgn ummi..

-ptg baru la boley rehat atau pn nak baring atau aktiviti segalanya...

-lps solat magrib kena ajak 2 ketul tu tgk2 buku sekolah diorg n cek segala benda berkaitan dgn hal sekolah depa..

-budak 2 ketul ni susah betul nak tido awal..paling awal diorg tido kul 9 mlm tu pon jarang,biasa diorg tido kul 12 mlm tu pasai nak bgn pi sekolah liat semcm...fening betoiiii

-diorg titon baru boley nak buka kom dgn tenang kalu tak asyik tomen22 kat laptop ni...hayaaaaaaaaaaa kena cari kom itu satu biji lagi la nampaknya..

mungkin seminggu 2 lagi baru ku terbiasa dgn rutin hidupku in...aminnnn
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

ok ini cerita ari ni...

ari ni tak pi ke sekolah menjadi pembantu seperti biasa coz ader temujanji dgn doc kat hospital taiping pasai si kecil aysar..
selepas di scan n di xray...baru la tau keputusan tentang sakit aysar....tapi itu baru doc biasa yg cek scan n xray tu..blum lagi doc pakar..insyallah 28/1 ni plok akan pi jumpa doc pakar pula..keputusanya si baby aysar disahkan sakit jantung berlubang...mungkin in dugaan buat kami...kami terima dgn redha ...mase tgk adik di scan n di xray ..terasa nak luruh air mata ku namun kena bersabo tambah plok mase di xray tu dia dah pon tersedar dr tido ubat pelali...melalak sekuat tidak tgk org lain ader kat sebelah dia..terlupa tadi nak bawa kamera nak tangkap mase dia di scan n xray..boley ker ambil gamba..huhuhuuu...
urusan tu semua selesai kul 2 ptg...setelah ambil ubat semua...oooppp esok kena pi lagi pagi2 coz ader nak cek bunyi jantung plok n cek sakit gatal kat muka cam dah teruk sgt lps kena gigit dgn nyamuk 3,4 ari lps coz tadi dah tak boley nak cek..si aysar dah melalak teruk sgt sampai lembik dah tubuh dia...itu yg kami minta esok jer ditangguhkan lagipon doc nak kami bawa keputusan cek bunyi jantung tu 28/1 ni...
buat sahabat2 yg mengenali kami tolong doakan moga anak kami sihat seperti biasa seperti abg n kakaknya...



mlm ni kami dah bincang..mungkin aku terpaksa berhenti dr jadi pembantu sekolah kakak n abg utk beri tumpuan pada aysar utk sementara waktu lagi pon sejak aku mula pi sekolah tiap ari dia asyik dok melalak tak henti2 kecuali babanya ader bersama..masih lagi tak nak dgn opahnya..ataupon dgn sesiapa saja kecuali dgn ummi n baba n abg kakaknya...susah utk babanya kerna dia jugak akan mula kerja tak lama lagi...walaupon loni dia kerja sendiri utk sementara waktu..namun kena jugak pi tgk pekerja buat kerja coz rakan kongsinya pon bz jugak...letih2222...nampak gaya kena rehat kat rumah jugak la aku ni...

dah kul 12 mlm ...mata tak ngantuk sambil dok taip mata dok tgk rancangan ally kat tv3 pasai bola mesia....moga mesia dapat masuk piala dunia nanti...amin..

-------------------------------------------------------------------------------------------------
tadi tgk lam tv pelantikan obama ganti bush ...moga selepas pertukaran ni bawa keamanan utk semua tambah2 lagi utk rakyat palaestin sekarang....yah la ko israeilllllll.


ok lah dah panjang lebar plok ku dok mengarut...kita jumpa semula ok

No Comment