RSS : Articles / Comments


CUTI GONG XI FAT CHAI....

12:11 AM, Posted by Yuswani Effendy bin Yusof, 3 Comments

salam alaik ....

sabtu yg lps kami balik ke kelantan...kami bertolak lam kul 9 pagi n sampai kat umah lam kul 4 ptg tu pon lps singgah solat,makan n berenti rehat...letih yg amat tapi bila sampai umah jer hilang semua keletihan bila dapat jejak kaki kat tanah umah mek....rinduuuuuuu sangat222222222.

kali ni kami balik dgn membawa bersama mak cikabgku n family mak saudara cik abngku...kiranya 2 buah keta la...






sblm magrib cikabgku jadi jurupandu utk bawa diorg semua kekota bharu coz diorg nak pi makan kat pasar mlm kota baru...aku aper lagi rehatkan badan jer la kat umah sesambil layan budak2 ni main pasir..gumbira la hati budak rebina dapat main pasir...huhuhuuu

esokkan ari ahad lps siap sarapan kitorg bertolak ke terengganu....jalan2 habiskan duit kat terengganu plok..huhuhuuuu..sempat bertemu dgn family jinah danish....sedap betul makan nasi kat umah diorg...kena pi lagi ni...tak kemana pon mase sampai kat tganu...kitorg sefamily dok kat taman shahbandar ...keta sebuah lagi kami tinggalkan diorg kat pasar payang bagi diorg membeli belah kat sana...tak dapat nak jalan byk tpt coz byk jalan jem..huhuhuuu ramai betul org...
byk perubahan kat tganu yg dapat aku tgk berbanding dgn mase ku belajar kat sana...tpt yg last sekali kitorg pi mesti la pi beli kopok lekor kat kg losong...teringat kembali jalan22 yg biasa kulalui zaman sekolah disekitar kg losong...tiap ari makan kopok losong kat depan umah sewa dgn kawan2 serumah...rindu222nya ingin jumpa diorg semua...tapi aperkan daya hanya sekejab ajer ku sempat berada kat tganu tak sempat utk pergi kerumah kawan2 semasa sekolah dulu...kepada mereka yg mengenali ku dr sekolah institut berakan..kalu ader mase hubungilah aku yer...















sampai dr tganu kul 2 pagi...teramat ler letih ditambah melayan kerenah budak 3 rebina ni...

esok pagi ari isnin berjalan kat kelate jer...ku tak larat nak ikut sekali,cikabg bawa familynya ke pengkalan kubur n lps magrib kiitorg pi makan kat kotabharu ..ronda22 jalan mlm kat kota baru sesambil mencari makanan kelate...kul 12 mlm baru sampai umah..ari ni gak ku sempat makan assyura yg sepupuku buat yg dok depan umahku.









sekejab jer rasenya dok kat umah..ari selasa lps zohor kitorg bertolak balik ke perak semula...jenuh make jem yg tak ader roti kat jalan raya...huhuhuuu...ramai betul org luar dtg kelate.....kul 12 mlm dah sampai umah semula....terus gedebooommmmmm....ok byeeeeeeeeeeeeeeeeeee

3 Comments

Neeza Shahril @ January 29, 2009 at 7:01 AM

wak bubur asyura ke Tiey?
sedak nyo laaaa... terliur pulok.. ;)

DaNishDaNiel @ January 30, 2009 at 7:18 AM

k.ty kena mai plak ganu....tdo 2,3 ari baru bleh jenjalan byk tmpat..heheh.tq krn sudi ziarah kami...

Tonya Wilson @ November 30, 2012 at 12:23 PM

k.ty kena mai plak ganu....tdo 2,3 ari baru bleh jenjalan byk tmpat..heheh.tq krn sudi ziarah kami...