RSS : Articles / Comments


SEMINGGU DAH...

7:23 AM, Posted by Yuswani Effendy bin Yusof, 12 Comments

ASSALAMUALAIKUM..WBT....

salam semua...selamat bercuti dihujung minggu kepada semua teman2 yg masih sudi dtg ke blog kami ni..

seminggu sudah persekolahan bermula,kakak n abg masih lagi tak tinggal sekolah..alhamdulillah hanya hari pertama n ke2 jer kena tunggu sekejab..walaupon bangun tido asyik meragam dlm menangis masih nak pi jugak kat sekolah...utk minggu ni diorg balik awal..jadi nya tak ader la lama sgt diorg kat sekolah...pergi sekolah baba yg anto kan n balik ummi akan pi ambik plok ..sekolah pon dekat jer dgn umah sekali pecut motor terus sampai pintu pagar sekolah...tiap kali balik sekolah mesti citer pasal diorg makan aper kat sekolah,cikgu ajo aper,kawan kaco diorg n diorg kaco kawan...huhuhuuuu

seminggu ni jugak aku pon terasa kebizian jika selama ni bangun jer solat subuh ...byk mase kosong..jadi seminggu ni lps jer solat subuh ku siapkan makan pagi diorg walupon atok diorg dah belikan kuih muih n nasi ,diorg tak makannya..sarapan atok beli ummi n baba yg makan..hehehehhe..diorg ku masakkan burger n air milo..kedian baru gosok baju diorg..kul 7.30 baru kejutkan diorg n sarapan ..n kul 8 pagi baba diorg pi anto sekolah.. kul 10.30 dah pon kena pi ambik..cikgu kate minggu ni kena bagi balik awal takut budak2 masih tak biasa dgn suasana persekolahan lagi...huhuhuuu...rutin harian hidup ku berubah sejak kakak n abg masuk sekolah..kena sap mase dah...ok lah tak ader la ku keboringan .

bila masuk bab boring ni..memang ler teramat boringnya dok dirumah ni tambah2 ku duduk dgn mak mertua yg rajin kemas umah[tabik spring ]...tak sempat ku nak kemas umah dia dah pon kemas[menantu pemalas la aku ni]...boley dikaterkan setiap mase n waktu mak mertua ku itew bersihkan umah jer...cucunya yg 3 ketul mujur buat sepah opah nya plok yg kemaskan..cuma bab masak jer memang dia serahkan kat aku 95% ...heheheheheee..aku pon apo lagi hentam masak jo la kerjonya...kadang tu tak tau nak buat apo dok umah ni...nak tanam2 pokok pon tanah tak ada...tanah secoit yg ader habis dah mertua ku tanam pokok bunga nya...tiap ari dok tilik bunga nya...kiranya tak ader la ku pijak tanah...tunggu balik kelate baru dapat pijak tanah n ronda sekitar umah...entah bila boley balik kelate plok...kalu balik nampak gaya 2 rebina yg sekolah tu kena ponteng la kerjanya...

dah 2 bulan kami balik....entah bila boley mula kerja..setakat ni kami ber2 masih lagi menanam anggur yg tak berbuah...ader jugak minta kerja tapi satu pon tak ader lagi jawapan...mungkin tak ader rezeki lagi...doakan kami sahabat2 semua muga rezeki kami akan tiba tak lama lagi....aminnnnnnnnnnnnnn...esok cik abg ku kater dia nak pi ronda2 kat bando taiping lagi kot2 ader kerja kosong mana tau kot ader kerja kosong jadi mat despas ke aper ke...hentam jo la..hahahhaaa..asalkan ader kemasukan duit poket..dah kering ni...minyak keta nak kena isi....pakaian anak2 nak kena beli...adoiiii..pening222...tapi alhamdulilah mujur ader mak n ayah cik abgku yg sudi membantu kami...untung jugak dok dgn mak ayah ni...bab makan2 semua ditanggung deme...kami kuar sikit2 jer..alhamdulilahhh sesgt...sayanggg abah n ma...

mase ni ku n cik abg baru jer balik dr makan pasambur n roti canai...jalan malam sekali sekali kami berdua...budak2 tinggal kat opahnya...aulia n kakak mengamuk nak pi tesco...tapi kitorg malas la nak bawa coz deme 2 tu kalau bawa jer jalan naik keta memalam ni mesti nya tangkap lentok nya...asal masuk jer lam keta mesti mata pun kuyu...pastu bila sampai kat tesco asyik nak main tangga gerak...ore kelate kato darat...hahhahahaaa...umah kitorg plok dgn tesco teramat la dekat nya..kuar jer taman perumahan kami terus nampak tesco....aulia n kakak sekarang pi la mana2 pon dah kenal lambang tesco...mesti dok ulang tesco2222222..

alahai panjang la plok citer ari ni...esok lah sambung lagi...nak tgk citer kat tv...entah apo tajuk tak tau..citer melayu lama yg wahid pelakonnya..satu tu jer yg aku kenal..huhuuuu...sesambil tunggu cik abg yg masih lagi tak balik bila jumpa gengnya...

ok jumpa lagi

**tension masih lagi tak berjaya letak gambo....geramnya dgm celcom ni.......

12 Comments

ummumishkah @ January 9, 2009 at 3:16 PM

baguslah anak2 dah rasi sekolah..
moga cepat2 dapat kerja..
datang KL inform la.., mana tau boleh jumpa!

Neeza Shahril @ January 10, 2009 at 1:39 AM

Insyaallah, ada lah rezeki nanti tu Tiey..
banyok2 doa deh :)

RozIlah Kamarudin ImOlie @ January 11, 2009 at 8:58 AM

ye.. insyaAllah ada rezeki.. jalan KL beritahu akak ye.. mak mertua kak kat ipoh..

YuszTieY @ January 11, 2009 at 5:18 PM

wslm....

ummmu miskah...

dah terlewat rasenya bagi sekolah kat kakak ....moga dia dapat sesuaikan diri..
insyalllah kalau kami pi kl nanti kami coling222...tapi nak coling cam ner no tel tak ader??????????



kak ja...
amin moga ader rezeki kerja cepat....
k.ja bila jangka...



kak olie...
insyalllah kak kalu kami pi kl kami coling22 semua...tapi segan la...ehheheheee

~ yus ~ @ January 11, 2009 at 7:59 PM

salam yusztiey,

dah balik malaysia yer. Lama tak jengah kemari dah berpindah rupanya. Semoga sihat dan ceria2 selalu.

RozIlah Kamarudin ImOlie @ January 11, 2009 at 9:43 PM

Tiey, tak payah malu2... email Kak Olie kat imolie@yahoo.com.au
nnt akak bg no hp

ummumishkah @ January 13, 2009 at 9:11 PM

ummumishkah@gmail.com
nanti dapatlah phone no kami.. :)

tulipurple @ January 16, 2009 at 2:23 AM

adoiii...ni baru nampak button komen ngan side bar tu segala tiey..kalu dak dpt baca N3 jer..sah2 laptop kacukanku ini dah mengong!
tiey...nnt kami pi tepeng diri dpn tesco tu kan ku laung namamu ..hehe,senang skit nak jumpa tiey..hehe.
semoga diberi rezki yg berlipat ganda pdmu sekeluarga drNya..ameen!

pB @ January 20, 2009 at 12:33 AM

Salam Yuz


kak pB doa doa biar dalae maso terdekat ni buleh lar kerijo. Tok kesoh lar krijo gapo asal halal. Supo hok Yuz kato , kereto pun nok keno isi minyok. Ini lagi lar bilo ado anok skoloh tu...

taiping , ado tesco doh kor?
Dulu , maso dok ngajis itu , tak dok lagi tuuu

YuszTieY @ January 20, 2009 at 8:04 AM

salam..

kak pb..alhamdulilalh baru jer kami dapat kerja walaupon sementara ..jadi la dari dok tane anggur yg tak buah ....
ader dah tesco..tak sapa 5 minit dr umah kami..kalu dtg tepeng coling2 la kami ...mai la jale umah .


cik tULIP...
sila22 panggil name ku kat tesco tu...jgn tersilap panggil sudah kan ader yg lain dtg...hahahhahaaa


ummumiskah...
ok..terima kasih



kak olie..
nanti ore email cuma loni tak sempat ank dok depe kom ni lelamar cam dulu dah...huhuhuuu



kak yus
alhamdulillah kami dah 2 bulan lebih balik kemesia...n kami jugak sihat walafiat...terima kasih sudio jengah blog kami ni..

maklang @ January 21, 2009 at 4:37 AM

maklang doakan moga Yus dan suami cepat dapat kerja...

take care..

din melaka @ April 17, 2009 at 1:41 PM

yus..lama x jumpa puas aku cari ko yus.. din melaka rakan baik ko kat mesir uk. kita kan kerja kat chinatown leeds city dgn mr chan pendek..aku rasa ko masih tinggi mcm onta padang polo hehehe call aku yus din melaka 0166462671